søndag 10. desember 2017

Stripa - It´all about the colors

I det siste har jeg tenkt litt på hva som gjør at jeg "hjerter" prosjekter på Ravelry. I undersøkelseseprosessen har jeg funnet ut at fargekombinasjoner er noe som tiltaler meg og inspirerer . Det er morsomt å se hvor forskjellig et resultat blir bare ved å bytte farger.


Bakgrunnen for dette lueprosjektet var derfor at jeg hadde noe Arwetta liggende i en fargekombinasjon jeg hadde veldig lyst til å teste ut. Luer er jo kjekke testprosjekt, så da var det bare å legge opp til en helt enkel stripelue. Fargekombinasjonen fungerte toppers, og jeg tenker at fargene har gjort seg godt på litt større prosjekter også. Jeg lagrer derfor fargene i minnet, og en skal ikke se bort i fra at fargene dukker opp i en annen strikket form på bloggen, ved en senere anledning. 

Denne luen har ligget ferdig en stund, men jeg har ikke hatt motivasjon til å ta skikkelige bilder før i dag. Motivasjonen i dag kom på grunn av at jeg fikk ferdig et ufo-prosjekt som jeg ble ganske fornøyd med. Jeg har alt for mye halvferdige prosjekter liggende, og som jeg nå prøver å få strikket ferdig. Det går ikke så kjapt, så da er gleden stor når noe først blir ferdig.

Garn: Arwetta classic fra Filcolana.
Farger: Sennep, petrol og brun.
Pinner: 2,5 og 3
Mønster: Stripa fra boka Luer av Marion Louise Rindsem

Ravelry



4 kommentarer:

Unknown sa...

kjempefin lue du har strikket.
Flotte farger sammen.

Martine / Full av ull sa...

Kjempefin lue!

Line Kristine sa...

Fargevalg kan ha mye å si, ja. To, i utgangspunktet helt like luer, kan bli helt forskjellige på grunn av fargene man bruker.

Monstermønster sa...

Det er moro å la seg inspirere av farger. Av og til kan jeg bli inspirert av farger som ligger inntil hverandre i garnkurven, ikombinasjoner jeg ikke hadde selv tenkt på.