mandag 28. desember 2015

Frost

Det er en stund siden jeg har kommet over et strikkeprosjekt som jeg bare må legge opp til med en gang, men 1. juledag skjedde det igjen takket være Monstermønster. Hun hadde strikket to nydelige gensere som jeg falt så veldig for.


For en som har slitt med litt lite strikkelyst i det siste så var dette virkelig det perfekte prosjektet. Hadde jeg sittet intens med strikkingen hadde denne lett vært ferdig på to dager. På grunn av litt juleselskaper måtte jeg ta i bruk litt flere dager, men er allikevel veldig fornøyd med tempoet.


Årsaken til at dette var et kjapt prosjekt var mye på grunn av både størrelsen på plagget og garnet. Samtidig likte jeg mønsteret så godt også så jeg strikket litt ekstra fort for å komme kjapt til bærestykket.

En annen bonus med prosjektet var at jeg fikk unna litt garn fra lageret. Tipper det blir fylt opp så fort anledningen byr seg, men en må glede seg over et minkende lager så lenge en kan.

Oppskrift: Frost

Garn: Nepal fra Drops

Farger: Oker 2923, Olivengrønn 7238, Kremfargen 0100.

Størrelse: 4 år (men ser mest ut til å passe en på to).

Garnmengde: Litt over fire nøster av bunnfargen, litt over et nøste hvit og et nøste grønn.

Pinner: 3,5 og 4,5

Ravelry


11 kommentarer:

Bundingen sa...

Kjempefin! Synes du har vært super-rask!

Fortsatt god romjul! Her strikkes det kjole, til meg selv.

Klem

Flowermouse Design ❀ Lone sa...

Så fin genser!! Og så herlig at du kjente strikkeglede igjen!!! Fortsatt god romjul og strikkelyst!!

LisaM sa...

Jeg strikket Frostgenser i romjulen i fjor, og ja det gikk fort! Kjempefine farger du har valgt! Også så herlig å finne passende og nok garn i lageret.
Kos dere videre med romjulsstrikk! Og fortsatt god jul:)

Monstermønster sa...

Så gøy at det kunne inspirere til strikk! Og så er du ferdig allerede, imponerende!

Birgitte sa...

Kjempefin Frostgenser! Fine farger! Ønsker deg en fortsatt fin romjul :)

Lisbeths Verden sa...

Kjempekul genser !

Maja sa...

Det ble en kjempefin genser!! Jeg falt også for dem som Monstermønster viste i bloggen sin. Har dessverre ikke tykt garn i lageret mitt. Men nok garn ellers;)

Beate sa...

Kjempefin!! Den har jeg også lyst å strikke, er bare ikke kommet så langt enda.

Elisabeth sa...

Kjempefin genser, ser mange av dem for tiden. Flott farge på din versjon. Godt nyttår!

Eli Kristin Magnussen sa...

Nydelig variant av Frostgenseren! Har litt nepal liggende.. kanskje vesle nevøen min trenger en Frostgenser.... :D Takk for inspirajon!!

Bente Olea Johnsen sa...

Kjempefin!!