lørdag 25. oktober 2014

Milo med grafisk mønster

Selv om det har vært en stund mellom bloggpostene de siste månedene har ikke strikkepinnene fått hvilt seg. Jeg har rett og slett prioritert å strikke fremfor å blogge i det siste. Jeg har som mål om å bli flinkere til å kombinere disse to delene bedre fremover nå. Det er jo koselig å vise frem det en har laget også. 

Denne vesten laget har jeg hatt lyst til å lage helt siden jeg så Kunibert sine flotte grafiske miloer på ravelry. Da ei venninne av meg fikk en liten gutt i august fant jeg ut at det var en passende anledning til å strikke en milo i et grafisk mønster. 


Da jeg var på Røros i sommer kjøpte jeg med finull i disse flotte fargene. Jeg syntes fargene utfylte hverandre så bra at jeg kunne ikke gå forbi nøstene.


Dette er en skikkelig vintervest siden den er strikket i mønster og med dobbeltråd ullgarn. Jeg satser derfor på at mitt yngste fadderbarn Aron vil holde seg god og varm i vinter.

Jeg ble ganske fornøyd med vesten. Om jeg skulle pirket på noe kunne jeg tenke meg at mønsteret ble enda jevnere, men vesten er uavhengig av det veldig anvendelig.

Milo er forøvrig et veldig kjekt mønster å strikke etter. En begynner på toppen og strikker seg nedover.

Mønster: Milo
Garn: Finull
Pinner: 4
Vekt: 110 gram
Størrelse: ca 6 måneder

Ravelry

12 kommentarer:

by Vero sa...

Kjempefin Milo! Jeg har kun strikket den i striper, men det frister å lage en lik som din :)

LisaM sa...

Stilig! Har sett mange varianter av denne vesten, men første gangen jeg ser den med grafisk mønster. Flotte farger du har valgt:-)

reSIRIkulert sa...

Flott vest til liten kar!
Siri

Mallemolin sa...

Kjempestilig vest! :)

Bundingen sa...

Kjekk gutte-vest! Tror ikke jeg har sett denne før, men noe å tenke på for meg som har to små-karer i familien.

God søndag fra Ingunn

Huldr sa...

Den var kjempefin! Digger det grafiske mønsteret og fargene!

Skjønner godt det med blogging vs. strikking forresten, det meste av det jeg strikker blir ikke blogget. Men det er veldig artig å se hva andre lager! Glad for at du blogger igjen :)

Bodil sa...

Så fin vest med stilig mønster.

lagaavlinda sa...

Veldig fin vest, Milo er ein av mine favorittar! Og tusen takk for stadige hyggelege kommentarar i bloggen min:-)

Birgitte sa...

En flott variant av vesten! Likte godt fargene:)

Martine sa...

Koselig med blogginnlegg fra deg! Jeg har også strikket mer enn jeg har blogget i det siste ;)
Vesten var supersøt, og dobbel finull hørtes ut som en varm og god ting for småttiser :)

Ellen Kristin sa...

Kjempefin versjon av Milo :) Likte veldig godt fargekombinasjonen.

Inger sa...

Så søt Milo! Den har jeg på to-do-lista - og når jeg bare blir ferdig med noe av alt det andre jeg holder på med, skal jeg nok få strikket den jeg også :)