torsdag 15. desember 2011

Se hun har strikket folder

Dere får vel helt sjokk nå når jeg endelig viser frem noe ferdigstrikket igjen. Begynner å bli en stund siden sist nå. Det er ikke det at pinnene ikke får kjørt seg. Er heller det at det nærmer seg snart jul.

Tidligere i høst meldte jeg meg på Halloween venn på Uformelt. Jeg var så heldig å få disse fire herlige nøstene med Samarkand fra Holst garn. Den snille giver var min super navnesøster Hanne.
Garnet er en blanding av ull og silke. Skikkelig digg med andre ord. I pakken lå det også en oppskrift på Folded. Jeg forelsket meg totalt og satte i gang med strikkingen med en gang.

Siden julegaver har vært første prioritet i det siste har det gått litt sent med strikkingen. Nå kan jeg imidlertid endelig vise frem min nye genser.

Jeg er veldig fornøyd med formen på den. Foldene foran kommer litt dårlig frem på bildet, men det var en fin detalj på en ellers enkelt genser synes jeg.

Denne blir nok mye brukt. Kjempe deilig og varm er den.

Pinne: Genseren er strikket på pinne 3.
Garnmengde: Det gikk med akkurat tre nøster med garn.
Farge: Aubergine.
Størrelse: Small

På slutten gjorde jeg noen egne justeringer. Jeg felte flere omganger enn angitt. Jeg valgte også å strikke fire omganger med vrangbord i stedet for fellingene som stod i oppskriften. Ble veldig fornøyd med sluttresultatet.


Jeg anbefaler virkelig å strikke gensere med raglanfelling altså. Det er så delig å være ferdig med genseren når man er ferdig med strikkingen og slipper å montere armene.

Ravelrylink til prosjektet mitt.

Tusen takk for nydelig garn og oppskrift Hanne.

5 kommentarer:

Line Kristine sa...

Kjempefin genser i en nydelig farge! :)

Vilma sa...

Nu ikke gå i gang med store strikke projekter...det er snart 24 december og så skal du åbne sidste pakke !!
men , NYDELIG , det er den , har lige åbnet pakke nr. 16 , og det er ligefør jeg går igang med votter ..DET ER KÆMPE KOS , 1000 tak for Finull garnet .U are the best , hannemor!!

amylin sa...

Veldig fin genser! Jeg skal virkelig strikke en sånn til meg selv på nyåret.

Jane sa...

Kjempefin genser, og nydelig farge. Folded ligger på to-do-lista mi også, og nå ble jeg overbevist :)
Håper du har en strålende fin førjulstid :D

duBedåre sa...

Denne genseren var råfin, tynn og delikat i et deilig garn. Og for en farge! Uh, missunnelig. Du kler den supert! Nyt den!